20 czerwca 2014

Typowy dietetyk: THINK BEFORE YOU DRINK


Nadchodzące lato, a także czas wakacji rozpoczynają sezon na dodatkowe ilości kolorowych, słodkich i najczęściej gazowanych napojów, które są "najlepszym" źródłem węglowodanów prostych w naszej diecie. Popijamy nimi obiad i zimne przekąski, dodajemy do drinków, wręcz stanowią nieodłączny element naszej diety, który dodatkowo zwiększa kaloryczność posiłku. W ten sposób, często nieświadomie możemy dostarczyć do naszego organizmu nawet kilogram cukru! 
Od tego cichego zabójcy trudno jest się uwolnić. Prawie wszystko co pijemy jest dosłownie bombardowane cukrem. A ten spożywany w nadmiarze może powodować: otyłość, próchnicę, senność i prowadzić do rozwoju cukrzycy! Kiedy pijemy produkty z dużą zawartością cukru, tylko na chwilę podnosi się nam stężenie glukozy w organizmie, ponieważ są to cukry proste, ulegają szybszemu wchłanianiu. Następnie organizm zbija je poniżej poziomu, który był przed wypiciem napoju. Tworzy się błędne koło, bo później ponownie sięgamy po napój z cukrem, aby dodać sobie energii. Zobacz, ile cukru mają najpopularniejsze napoje. #think before you drink
Pijąc butelkę (0,5 l.) popularnej coca-coli, nasz organizm wchłania aż 5 łyżeczek cukru!
Pijąc napoje energetyczne wchłaniamy 6 łyżeczek cukru! Ponadto ten sam szkodliwy cukier znajduje się nie tylko w napojach gazowanych, ale nawet w wodzie smakowej i sokach dla dzieci!  I tak w jednym z najbardziej rozreklamowanych soków dla dzieci, Kubusiu, jest aż 6 łyżeczek cukru! Choć jak podaje większość producentów, w ich napojach występują cukry pochodzenia naturalnego, to i tak nawet one, spożywane w dużych ilościach szkodzą.





66 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post. Trzeba ograniczać słodkie napoje, a jeśli nie lubimy zwykłej wody, dodać do niej sok z cytryny, miętę i już napój gotowy - pyszny, zdrowy i bezcukrowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post, ja lubię napoje gazowane ale jednak wolę neigazowane. Nie sądziłam, że w Kubusiu jest tak duzo cukru. ;o
    http://najla-beauty-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. no niestety... dlatego jak najczęsciej piję po prostu wodę...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie cierpię takich napoi! Woda na pierwszym miejscu. Już nie pamiętam kiedy miałam to w ustach. ;/ Przykre, że cukier jest wszędzie, nawet jeśli go nie czuć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam o takich rzeczach :o będę się zastanawiała zanim coś kolejny raz wypiję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dokladnie, wszystko ma tyle cukru ze lepiej byc przy wodzie :)
    http://eveline-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest to ważne i niektóre osoby na prawdę mają na tym punkcie bzika, ale chyba butelka coca-coli co np. 2 tygodnie nikogo jeszcze nie zabiła :) Pozdrawiam.

    http://martusiadlawszystkich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, ja uwielbiam soki, chociaż piję dużo wody..

    OdpowiedzUsuń
  9. czyli najlepiej bezsmakowa wode :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post, pokazuje jak dużo cukru spożywamy w codziennych napojach. Ja staram się pić jak najwięcej wody ;)

    http://voanni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Krótki choć ciekawy i wciągający post, nie powiem. Przez te zdjęcia teraz będę pić wodę. Nie wiem jak codziennie można wchłaniać tyle cukru. Ale wiadomo, że raz na jakiś czas możemy sobie pozwolić na butelkę pepsi czy coli na rodzinnym grillu :)
    http://coco-million.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już od dłuższego czasu odstawiłam wszelkie kolorowe napoje, choć po takiego Kubusia np. od czasu do czasu sięgam i nawet nie byłam świadoma że aż tyle cukru w nim jest! No ale raz na 2 tygodnie nie zaszkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiedziałam, że jest tyle cukru w sokach... Kiedyś tyle ich piłam, ale teraz przerzuciłam się na zwykłą wodę niegazowaną ;) Coli nie pije już od dawna, wypłukuje dużo wapnia ;]

    http://andthinkpositive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo podoba mi się twój post :) na zajęciach z dietetyki mówili nam tylko o suchych liczbach a ty to świetnie pokazałaś :) jak wiadomo wszystko jest dla ludzi ale z umiarem :) i i tak nic nie przebije domowego kompotu mamy :) hehe :)

    ... i obserwuję oczywiście ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy post. Nie wiedziałam, że w Nestea jest tyle cukru:/ Obserwuje i czekam na rewanż;3
    hopefulness5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Przydatny post :)
    Od jakiegoś czasu staram się pić tylko wodę z cytrynką ♥
    smajlek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dokładnie wszystko ma tyle cukru że lepiej być przy wodzie ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*
    https:/crazystrawberryxd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy post, przeczytałam cały i muszę przyznać, że napracowałaś się nad tym ;)
    Super oryginalny blog!
    Najnowszy post! Zapraszam do mnie!
    Za każdy komentarz się odwdzięczam!
    http://szejkus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. O, ja nie wiedziałam że w takiej coli jest aż tyle cukru o.O
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy post, nie wiedziałam, że w napojach jest tak dużo cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja od dobrych kilka lat piję tylko wodę mineralną! ;)

    zapraszam: http://qllever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post :)
    http://moment-foor-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciągle próbuję się odzwyczaić od tych napoi, ale ciężko :) Piję wodę, ale czasem sięgnę po jakiś sok czy na napój gazowany ;<

    OdpowiedzUsuń
  24. to przerażające ile cukru czai się w takich napojach :( ja już od jakiegoś czasu stawiam na wodę niegazowaną z plasterkiem cytryny i listkiem mięty :) lepsze niż nie jedna woda smakowa :)

    OdpowiedzUsuń
  25. dobrze, że coraz więcej osób wie o tym! bardzo przydatny post! nie pijemy świństw :)

    OdpowiedzUsuń
  26. najlepiej drinkaska z palemką :D

    OdpowiedzUsuń
  27. przydatne informacje ;)
    pozdrawiam serdecznie;)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. dobrze, że piję tylko wodę :)


    ps. a u mnie? identyczna sukienka - tańsza niż w ZARZE !

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie wiedziałam że soki również zawierają tyle cukru! Dzięki za informację :)
    http://oneofthebillion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. O coli i innych gazowanych napojach wiedziałam, ale że Kubuś a nawet woda smakowa? ;/ Nawet nie wiemy co pijemy. Dzięki za uświadomienie :) Obserwuję i będę zaglądać do Ciebie regularnie po więcej takich ciekawostek :)

    Pozdrawiam,
    http://messsinspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. We wszystkim właściwie jest cukier, ajjj

    OdpowiedzUsuń
  32. To serio ma tyle cukru?
    Chyba będę pić tylko wody
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ciekawy post :) Daje dużo do myślenia.
    Od tych wszystkich słodkich napoi aż mnie głowa boli. Dobrze, ze uświadamiasz swoim czytelnikom jakie jest zagrożenie picia tych wszystkich świństw.

    http://julcia-blog-dont.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. O matko, otworzyłaś mi oczy dziewczyno. Dzięki ci za ten post :)
    wuess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciekawy post, ja już dawno wyrzekłam się słodkich napojów, jedynie woda, a jedyne owocowe soki, ktore piję to są swieżo wyciskane :)
    obserwuję.
    zapraszam do siebie daliashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ciekawy post. Myślę, że każdy powinien to przeczytać. Jakiś czas temu natknęłam się na podobny na którymś z amerykańskich blogów. Sama już długo nie pijam takich napojów, wybieram wodę i zdrowe, pyszne soki owocowe (wyciśnięte z owoców).
    http://veronicanworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. nie mialam pojecia! swietny wpis!
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ostatnio właśnie postanowiłam pić tylko wodę, może czasami coś słodkiego, bo naprawdę to powoli zabija.
    Pozdrawiam!
    fotografiamatyldy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny wpis, warto zwracać uwagę na takie rzeczy. Produceni napojów chcą nas "zasłodzić", ja mam słabość do coli :( Postaram się odwiedzać Cię częściej, a tymczasem zapraszam 'w moje skromne progi' :D
    martiniqe.blogspot.com

    ~Martynika~

    OdpowiedzUsuń
  40. Od dziś koniec z Red Bulem! ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Niestety takie jest prawo tych "zdrowych soków". :/ Woda zawsze była najlepsza. Masz bardzo ciekawego bloga! Dodaje do subskrypcji, bo będziesz moją inspiracją do kolejnych wyzwań w bieganiu i zdrowym odżywianiu się. :)

    http://breathdreambe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja na szczęście nie przepadam za gazowanymi napojami, jeśli już to piję wodę, soki czy herbaty (choć najczęściej i tak wodę z cytryną). No i kawę, taki grzeszek xD

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny post! Domyślałam się, że ilość cukru w napojach jest duża, ale nie sądziłam, że aż tak! Na szczęście i tak najchętniej piję wodę mineralną niegazowaną ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  44. fajny post. Niestety nawet produkty dla dzieci ! są za bardzo słodzone, a jakby tylko o połowę chociaż zmniejszyli ilość cukrów to i tak dziecko by zjadło.
    Pozdrawiam ♥
    www.aliceFashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Ciekawy i na pewno niesamowicie istotny post. Dobrze, że o tym napisałaś, bo cukier, którego wokół jest pełno może rzeczywiście stanowić "białą śmierć".
    PS. Pytałaś o obserwację - ja już, teraz czekam na Ciebie:

    nowiny-i-nowinki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. ja od dawna pijam tylko wodę :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Zazwyczaj sięgamy po coś nie zastanawiając się jaka jest zawartość. Przydatne informacje

    http://joannok.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  48. Ah, jak dobrze, że ktoś próbuje uświadamiać ludzi! Ja już dawno zmądrzałam i w ciągu dnia pijam jedynie wodę :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja najczęściej piję wodę mineralną, najlepiej gasi pragnienie. Czasami zdarzy się wypić jakiś sok podzcas odwiedzin :)
    ...
    http://kikaaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. bardzo dobry post :) buziaki

    http://monmondeefou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Świetny i bardzo przydatny post!:))

    OdpowiedzUsuń
  52. cieszę się, że całkowicie wyeliminowałam z mojej diety słodkie napoje ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Staram się pić jak najwięcej wody, ale Kubusia z maliną nie odmówię :D

    zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  54. a ja jestem uzależniona od energy drinków typu tiger, burn czy redbull... tylko, że niestety jak ja coś lubię to nawet post tego typu nie jest w stanie na moją dietę wpłynąć, a niestety przydałoby się... ;(

    OdpowiedzUsuń
  55. Ciekawe spostrzeżenie ! Ale myślę, że wakacje większość ludzi i tak przerzuca się na wodę, ewentualnie smakową, odstawia gazowane, bo woda daje największe orzeźwienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. Wychodzi na to, że często wypijam więcej cukru w ciągu dnia niż go zjadam :)

    OdpowiedzUsuń
  57. świetny wpis, mało kto wie ile tak naprawde cukru jest w tym co się pije :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Świetny wpis :)
    Ja zdecydowanie preferuje zwykłą wodę niż słodkie, gazowane napoje :)
    Pozdrawiam,
    http://nellanellstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Ja od pewnego czasu staram się pić tylko wodę. :)

    OdpowiedzUsuń
  60. widać nawet nie warto pić soków

    www.kataszyyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Naprawdę doskonały pomysł aby przedstawić jakie niezdrowe są słodkie napoje ! Większość osób w ogóle sobie nie zdaje sprawy się sie krzywdzą pijąc te słodkości ! :) Mega naprawdę mi sie podoba :)
    Dziś jestem tu pierwszy raz, ale zostaję na dłużej- obserwuje :)
    Mój blog niedługo wróci z powrotem na pełne obroty i na pewno będzie ciekawie w sekrecie powiem, że nie tylko moda :)
    A więc zapraszam na coralii.blogspot.com
    Pozdrawiam Karolina Coralii !

    OdpowiedzUsuń
  62. Swietny post!! :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Obserwuj, a ja się odwdzięcze!